maandag 9 april 2018

Mijn eerste Sofilantjes!

Nu mijn angst voor tricot zo goed als verdwenen is, kon ik het niet laten om enkele patronen van Sofilantjes te bestellen. Mijn winkelmandje zat vrij vol en de goesting om eraan te beginnen was dik in orde.

Om het gebrek aan tricot stoffen op te vangen werd een weekendje Maastricht gepland. Wat was me dat zalig!! Eerst de stoffenmarkt op vrijdagvoormiddag, daarna een zonovergoten terras en nadien gaan shoppen. De voorraad stoffen werden gretig aangevuld en eenmaal thuis werd alles gewassen en gedroogd.

Nog geen weekend later zag ik dat het stoffencircus was in Gent en opnieuw vertrokken we om wat koopjes te kunnen doen. Ik kan zeggen dat ik momenteel genoeg stofjes heb om te kunnen kiezen uit verschillende projecten :-)

Op het stoffencircus zag ik een streepjesstofje die ik niet kon laten liggen. Niet enkel voor de prijs (2€/m!!!), maar ook omdat het er zo fleurig en zomers uitzag. In mijn hoofd werden de plannen gemaakt en enkele dagen later begon ik aan de Nivalis van Sofilantjes. Hier heb ik toch wel een drie weken over gedaan. Door de steeds terugkerende rugpijn ben ik verplicht om te werken in korte blokjes van maximum een uurtje. En soms heb je van die dagen dat het gewoon blijft liggen...

Ondertussen al maat 128 voor Zoë. Normaal draagt ze een 134 in confectiemaat, maar bij het nameten zou deze maat te ruim en vooral te lang zijn. Nu twijfel ik of ik toch niet beter de grotere maat had gemaakt. Bij sommige bewegingen zie je de stof iets trekken aan de mouwtjes en naar de oksel toe. Maar langs de andere kant is de lengte en breedte rond taille en buik perfect.

De limoengroen tricot kocht ik bij Lavvi Ebbel en past er perfect bij.






Het was vooral ook een jurkje van veel "eerste keren":
Eerste keer een halsboordje.



Eerste keer werken met een tweelingnaald. Wat een gemak!!!



En voor het eerst een haarband met vijf strengen gevlochten uit de restjes. 
Heel leuk om te doen en een tof resultaat. 




Dus een leuk setje voor als het warme weer van de partij is!!



Ik kan al verklappen dat Liam volgende keer voor de eerste keer de hoofdrol op zich zal nemen op deze blog!! Spannend!!

Groetjes,
Sofie

Laat gerust nog een berichtje na met wat jullie ervan vinden of met extra tips voor mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.